vrijdag 4 juni 2010

Make-over !

Ik zou het nog bijna vergeten te bloggen, maar we hebben hier vorig weekend van make-over gedaan. Kleine Frutsel sliep met haar drie-jaar-en-een-half nog steeds in een spijlenbed. 't Is niet dat het kind ermee gepest werd, maar we vonden het toch stillekes aan tijd voor een groot bed. En bij overgang van een babykamer naar een echte kleuterkamer, hoort gewoon een make-over. Al was het maar om mama eens uit de bol te laten gaan :-) En papa zag de uitvoering helemaal zitten, dus we hebben ons best gedaan ! Het feit dat roze haar lievelingskleur is, hebben we wijselijk een beetje genegeerd, want dat zijn fases hé. Kleine Frutsel was er in elk geval gewéldig blij mee ! Ze vroeg steeds opnieuw "Is dat nu echt van mij-zelf ??". Ze kan nu ook echt spelen in haar kamer, wat ze al een tijdje begon te doen, telkens ik boven begon op te ruimen.
De eerste nacht verliep vlekke(n)loos. De tweede nacht vlekte het bloed een eind weg op haar laminaat ... Uit dat veel te grote bed gedonderd natuurlijk, beide lippen aan flarden en moeder en vader een schuldgevoel zo groot als Tasmanië (euh, ik kan even niet op de goeie vergelijking komen ? help ?), want we waren, na die ene goeie nacht, de extra kussen op de grond al helemaal vergeten ... Nog een nacht later stonden er bedhekjes links en rechts op de randen en nu slaapt ze als een roosje. Je ziet ze bijna niet liggen, die kleine wurm in dat veel te grote bed. En ze is zo trots. Ze wil zo graag groot zijn. Terwijl ik steeds vaker stiekem de pauze-knop voor een paar jaar zou willen indrukken.


2 opmerkingen:

  1. Jullie hebben echt jullie best gedaan, mooie kamer !!! Geweldig hoe jij dat blijft volhouden om zo te schrijven, mama Frutsel, het wordt een prachtig dagboek waarin jullie later veel herinneringen zullen ophalen van :'Waar is de tijd dat...' ik kan het weten, want ik ben al in die fase!! Groetjes van tante Lut.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi gedaan! En wat een contrast met Nora haar kamer: een (groot) bed, een commodekast met 2 knuffels en haar wekkertje, haar kleerkast en een stoel. En een kleurige mat. That's it. Nauwelijks speelgoed of zo. Maar zij maakt nog geen aanstalten om te spelen op haar kamer. Als ik boven opruim, springt ze liever op haar of ons bed ;)

    Maar wel leuk om hier inspiratie op te doen! Echt heel mooie, gezellige kamer.

    En yep, ze worden groot. Tijd voor een tweede bij jullie, zou ik zeggen :p

    BeantwoordenVerwijderen