zaterdag 20 februari 2010

Frutselen






Kleine Frutsel heeft het frutselen ontdekt !!
Ja, we heten hier natuurlijk niet voor niets de Familie Frutsel. 't Moest wel rap gaan, toen ik op zoek was naar een geschikte bloggersnaam, maar 't was het eerste waar ik op kwam en ik heb voorlopig niets beters gevonden. En zoals ik zei, het is niet zomaar een naam. Want dat frutselen betekent officieel dit en dat doen we hier dus graag. Madam Frutsel frutselt/frutselde (allemaal afhankelijk van fases, goesting, enz) altijd al graag met schoon papier, kalligrafiepennen, stempels, ponsjes en stickers en dat werd op een dag plots gebundeld in scrappen (als in scrapbooken). Dat deed ze een paar jaar vrij intensief, maar de laatste 2-3 jaar komt het er niet meer zo van. Maar dat komt wel weer ! Meneer Frutsel frutselt ook enorm graag, maar dan met verfpotjes, miniatuurvoertuigjes en paint-brushdinges. Hij is meer van het precisiewerk.
En nu frutselt Kleine Frutsel ook ! Ze heeft kennis gemaakt met lijmstift en ponsjes en was er ondertussen al uren zoet mee. We maakten eens half per ongeluk een slinger en nu doet ze niets anders, slingers voor alle gelegenheden (op dit moment is popje jarig bijvoorbeeld). Dat ponsen vindt ze ook geweldig. Zeg nu zelf, je steekt je blaadje in een gleuf, duwt eens keihard op dat spel en opeens zit er niet alleen een prachtig gevormd gaatje (figuur naar keuze) in je blad, maar heb je ook dat zelfde figuurtje in je hand om ergens op te kleven. Ik vind het al geweldig plezant, dus voor een driejarige is dit helemaal fantastisch. En met de frutselgeschiedenis van mama, zit er boven nog een schat aan materialen verstopt in ons bureau. Ze heeft nog geen idee, maar ze is voor jaren voorzien !
Nu weet u ook eens waarom de Frutsels eigenlijk de Frutsels heten. En nu ga ik dat f-woord een tijdje niet gebruiken, wegens overdosis.

2 opmerkingen:

  1. Leuk om de achtergrond van de familie Frutsel eens te leren kennen!

    Die ponsjes, waar vind je die? In de Hema ofzo? Nora gaat dit inderdaad ook geweldig vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tamara, die hebben ze in elke knutselwinkel wel hoor ! Ook in grootwarenhuizen denk ik. En in Ava Papierwaren, daar hebben ze er ook een heleboel ! Succes ermee !!

    BeantwoordenVerwijderen