woensdag 8 juli 2009

Kijk mama, ik knip !



Zalig is het, de wereld door de ogen van je kind. Vandaag ontdekte ze De Schaar. Het voorwerp-met-naam kende ze al langer. Maar de precieze invulling van het begrip, wat je dus met dat handige ding doen kan, kwam er vandaag. Ik had voor Kleine Frutsel dan ook een mooi exemplaar tevoorschijn getoverd. Bij 't zien van de foto's wordt er zeker in onze familiekring eens gelachen, want vergis u niet, hoe hip het gele aapje ook mag ogen, het ding is minstens een kwart eeuw oud ! Of eigenlijk nog een paar jaar ouder. Doet er niet toe. Feit is dat ik er als kind mee leerde knippen, of met een soortgelijk exemplaar, want eerlijk is eerlijk, ik dénk dat deze van mijn broer was. Maar misschien vindt hij het wel oké, peter van Kleine Frutsel zijnde en al. Enfin, ze KNIPTE dus, tot haar eigen grote vreugd ! En die van mij, want ik kon er mijn ogen niet van af houden. Of hoe zalig het dus is om je kind de wereld te zien ontdekken. Het Leven als u wil ! En dan vooral die geestigheden ervan, als zijnde een schaar, begot. Mijn hart maakte nog maar eens sprongen. Eens zien of ik het straks nog zo geestig vind als ze op een onbewaakt moment een passage uit mijn favoriete boek knipt. 

2 opmerkingen:

  1. Het eerste wat ik dacht als ik de eerste foto zag: "zo een schaartje had ik ook!!" ergens 25 jaar of meer geleden (al denk ik dat het mij mij een blauwtje was, in de vorm van een konijn)
    Schitterend dat je dat nog hebt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sabine, schitterend !! Wij waren met z'n vieren thuis, dus we hadden vier verschillende. Twee ervan zijn spoorloos, misschien was er ook zo'n blauw konijn bij, zou het even aan mijn moeder moeten vragen. Het is verdikke kwaliteit, daar is nog niets aan ! :-))

    BeantwoordenVerwijderen