zaterdag 11 juli 2009

Welkom !

Een paar dagen geleden zag ik Dierbare Vriendin, met Vriend én Kersverse Baby. Een weekje oud is hij nu en dat hij een hartenbreker wordt, dat zie je nu al ! Maar wat echt telt : hij is zo ongelooflijk welkom, 't is prachtig om te zien. Er is lang op hem gewacht en nu hij er eindelijk is, stràlen ze. Maar één blik in Haar liefdevolle, doch doodvermoeide ogen en ik word zo, teletijds-gewijs, teruggegooid naar het najaar van 2006, toen Kleine Frutsel er net was. Een mens heeft toch vooraf geen idee ? Je wacht af, leest een ton boeken. Geboortelijsten, kaartjes, kinderwagens, dàt zijn de dingen die je kan voorbereiden. Maar hoe het écht is, daar heb je toch 't raden naar. Tot het dan zo ver is. Dat het prachtig is, dat staat buiten kijf. Ik hoop het werkelijk nog eens te mogen meemaken. Maar aan de Exclusief-Roze-Wolk weiger ik mee te doen ! Honderden vragen en onzekerheden, ronddwalen op een wazige wolk tijdens slapeloze nachten, om dan nog van de lichamelijke extraatjes maar te zwijgen. Het is ook ontdekken dat borstvoeding een ware kunst is, niet gezeverd ! Daar zit je dan, die eerste dagen, gedrapeerd tussen twintig kussens en mét begeleidend boek. Hoe doén die Afrikaanse vrouwen dat toch ?  Dacht ik toen vaak. Want ik zag het echt niet voor me : borstvoeding geven, terwijl je met een emmer op je hoofd door de woestijn tsjoolt, omdat het water voor die dag nog gehaald moet worden. Slik. Respect. 
En Kleine Frutsel was dan ook nog een huilbaby, reflux weet-je-wel. Ik zweer het u, toen het twintigste kaartje in de bus viel, "geniet ervan !"  ... was Meneer Frutsel in staat om een moord te plegen, want die eerste weken viel er met een 24/7-huilende baby soms niet zo héél veel te genieten !
Maar dat het schoon is, je moet het meemaken. En genieten deden we natuurlijk wel, met de dag steeds meer. Want dat is nog zoiets waar je je niet kan op voorbereiden, op die alles-overtreffende liefde voor die kleine worm. Schoon geregeld, Moeder Natuur, waarlijk. 

Dus lachen Dierbare Vriendin en ik samenzweerderig naar elkaar, welcome to The Club ! 

2 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke, luchtige mama-blog! Grappig geschreven en dus zeker een geregeld bezoekje waard...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel Heike ! Ik volg de jouwe trouwens ook :-)

    BeantwoordenVerwijderen