vrijdag 14 augustus 2009

Leesvoer, deel 2

Kleine Frustel is nu bijna drie, dus je kan al eens een blik op een boek werpen, terwijl ze in de buurt zit te spelen (het hele 20-cent-debacle even niet meegerekend, ahum). Ik had dus hoop. Hoop op een zalige leeszomer. Ik word op mijn wenken bediend ... 's Avonds in de zetel, buiten op het terras, in de auto tijdens lange Franse ritten, op een Bretoens strand, 's nachts met kleine oogjes omdat het zo spannend of meeslepend is dat ik het onmogelijk weg kan leggen, ik leeeeees, zalig vind ik dat. Altijd al gedaan en ik hoop stiekem dat Kleine Frutsel dat genetisch een beetje heeft meegekregen, want niets leuker dan jezelf helemaal te verliezen in een boek.
Wat heb ik er al doorgejaagd ?
De eerste was alles wat ik ervan had verwacht en meer , een echte aanrader en moeilijk weg te leggen.
De tweede was een verstand-op-nul-pauze, van het alter ego van Sophie Kinsella. Geen Becky Bloomwood, maar het mocht er best zijn, in twee dagen verslonden.
De derde beloofde veel, maar duurde me wat te lang. Hij is ook nog niet uit, dus dat zegt wel veel ... Ik leg niet makkelijk een boek aan de kant. Maar ik wil hem wél uitlezen, dus hij blijft nog even hangen op het nachtkastje.
De vierde was een totale verrassing. Het wordt omschreven als tienerlectuur, maar het had me beet (ha ! maar daarvoor moet je 'm lezen) vanaf de eerste pagina. Daarna verslond ik ook mijn nummer vijf en zes, die het vervolg daarop vormen.
Nu ligt nog de eerste van Stieg Larsson klaar en ik heb ook nog mijn zinnen op Het Spel van de Engel gezet (wegens helemaal meegevoerd door de voorganger), enfin, ik ben benieuwd en ik heb nog werk ! Dus als u me nu even wilt excuseren ?
PS Iemand nog tips trouwens ?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten