zondag 2 augustus 2009

Het nadert ...

Ik kocht vandaag deze. Ha, dat dat nog gemaakt wordt hé, een mens zou er alweer nostalgisch van worden (die geur !). Ik had wel nooit gedacht dat ik ze al zou moeten inslaan voor de allereerste schooldag van Kleine Frutsel ... Ze waren ook eerst niet te vinden ! Tot mijn grote ergernis, want ze gooien hier alweer sinds drie juli de terug-naar-school-folders in de bus. Een jààrlijkse ergernis voor al wie in 't onderwijs staat ! Vreemde uitdrukking eigenlijk, je "staat in het onderwijs". Je wérkt ergens anders, maar je "staat" in het onderwijs. Ennieweej, gelukkig bestaan ze wel, blijkbaar, maar ze worden niet tentoongesteld omdat ze zelden verkocht worden. U weze dus gewaarschuwd als u dezelfde zoektocht onderneemt ! De kleinste maat is nog te groot, maar 't is net te doen, dus werden ze gekocht, een beetje op de groei dan maar. En gelukkig nog goeie kwaliteit, met een redelijk zool, want ik herinner me nog elk steentje dat ik passeerde als ik buitenliep met die witte lapjes onder mijn voeten !
Aldus gaat Kleine Frutsel straks naar de gymles op school. De inhoud van deze zin doet me verdikke wel wat, want nu host hier nog een peuter rond, net uit de pampers. Over amper een paar weken heb ik een Kleuter, mét een schooltas. Een kleuter die gaat "gymen" met Juf Sonja. Ik ben er gerust in, ze gaat dat goed doen en de juf in kwestie is waarlijk een zeer sympathiek mens. In de droogtegraad van mijn ogen op 1 september ben ik minder gerust.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten