zaterdag 22 mei 2010

Next !

Zoals dat meestal gaat met de fases zoals in het vorig stukje beschreven, verdwijnen die weer even plots als ze gekomen zijn. Gelukkig maar. Weer heel eventjes relatieve rust, voor de volgende zich aandient. Lap, 'k had het niet mogen neerschrijven hé, dat gaat zich hier nog tegen mij keren, ik voel het ! Gaat ze seffens weer alles uit de kast halen om te bewijzen dat het allemaal geen waar is wat mama hier heelder dagen schrijft ! Ach ja, hebben we dat ook weer gehad.
En zoals dat ook meestal gaat na zo'n fase, maken ze daarna meestal opeens een soort sprongetje. Kunnen ze opeens iets nieuws, zijn ze op één of ander gebied precies weer een stuk ouder geworden. Deze keer is het hier een sprongetje van filosofische aard. De echte waarom-vragen komen ook nog, liet ik mij door de vakliteratuur vertellen (aka de boekskens), maar nu zitten we hier blijkbaar in de "als"-fase. Het verschil tussen toen en als zal voor een volgende fase zijn, maar voor de rest gooit ze ons nu steeds dingen voor de voeten als ...

* Mamaaaaa ... als ik nog niet geboren was, waar was ik dan eigenlijk ?
* Mamaaaaa ... als ik in het toilet zou springen en ik spoel dan door, kan ik dan zwemmen in die buizen daar ?
* Mamaaaaa ... als de planten dat water van de gieter opdrinken, éten ze dan de aarde ?
* Mamaaaaa ... als ons lichaam kan breken, wil dat dan zeggen dat we van glas gemaakt zijn ?

Zo uit de mond van een driejarige. Daar staan we met momenten toch echt van te kijken. Ze verwacht dan natuurlijk ook een doordacht en deftig antwoord, anders stelt ze de vraag gewoon opnieuw :-) Ze slorpt echt alle woorden op die ze tegen komt. Ze is nu fan van eigenlijk en natuurlijk. En ze heeft de hele tijd toch echt wel dringend honger hoor mama !

Euh en verder ... is ze opeens fan van Rihanna. Vraagmenietwaarom. Rihanna begot, pfffff, dan draaien ze dat kind haar laatste hit en zegt die kleine opdonder vanop de achterbank opeens "dat vind ik echt een mooi liedje mama !". Het gaat haar blijkbaar gewoon om de woorden "Take it" uit het refrein, ze zingt dat als "teeee-kent, teee-kent". Nog een sjans, want die tekst is zo geweldig hard NIET voor haar leeftijd bedoeld, ik mag het niet gedroomd hebben dat ze het allemaal juist zou zingen. Slik. 'k Zou haar mond moeten spoelen met marseillezeep peis ik. Moet toch maar weer eens op zoek gaan naar haar K3-CD die sinds onze laatste reis precies spoorloos is, waardoor de radio dan aanstaat en onverhoede rampen als de Rihanna-fase ons overvallen. Ik hoor ze ergens toch véél liever zingen over Alle Kleuren van de Regenboog, dan de Rihanna-lyrics, brrrrr. Daar heeft ze later nog tijd genoeg voor, als ze mag uitgaan en al. Vanaf haar dertigste zal dat zijn, dat spreekt voor zich. Tot dan kan ze zich hier in stilte wel bezig houden.

4 opmerkingen:

  1. Dat zijn inderdaad al 'diepe' vragen :) Hier ook veel 'waarom' vragen maar gelukkig is ze nog content met een kort, vereenvoudigd antwoord. Als ze maar een uitleg krijgt.
    De onvermijdelijke vraag: "waar gaat dat beebietje eigenlijk uitkomen?" hebben we trouwens ook al gehad... :)

    Ok, de lyrics zijn een beetje niet toepasselijk voor 3-jarigen, maar voor de rest vind ik Rihanna toch plezantere muziek dan voor de 1156 ste keer K3 :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tot haar 30ste???
    Strak plan!!!
    Of zoals de Chinezen zeiden:" Dromen mag, maar je moet er mee kunnen lachen als ze niet uitkomen." Dan doen we toch, nu, groen ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Allé, ik vind Rhianna ook niet zo slecht, eigenlijk... :-D

    BeantwoordenVerwijderen