zaterdag 31 oktober 2009

Van vakantie en ook al een beetje Sinterklaas

En zo is het alweer vakantie ! Een hele week, als een onbeschreven blad voor ons ... zalig :-) Nou ja, Meneer Frutsel moet jammer genoeg 4 dagen werken en mijn agenda lijkt zichzelf aan een behoorlijk tempo vol te boeken, maar goed, het is echt wel vakantie. En ik ga eens wat bloggen in de vakantie. Want ik heb heelder dagen wel inspiratie om iets neer te pennen, maar dan weer geen tijd. Of dan is het plots Grey's Anatomy na een lange werkdag en dan kan ik gewoon niet anders dan kijken, 't is een beetje verslavend. En als je dan toch in die zetel ligt, dan geraak je daar gewoon niet meer uit. Of 't is voor een tas koffie. Enfin, u snapt het wel, ik zal hoegenaamd wel niet de enige zijn.

Deze wou ik u toch niet onthouden.
Kleine Frutsel is al helemaal in de ban van Sinterklaas, waarover later ongetwijfeld meer (in diverse afleveringen). Ze zat daarnet te bladeren in zo'n speelgoedboekje (mannekes, hoeveel regenwouden daarvoor tegen de vlakte gaan, zelfs in tijden van crisis zijn die boekskes dikker dan ooit !).
Zegt Kleine Frutsel : "Kijk mama, dit zou ik wel willen !".
Ze wijst naar een foto van een typisch baby-speelgoed-ding, waar dan zo'n baby onder ligt, met veel lampjes en knopjes, you know the deal.
Zeg ik dan : "Maar dat is toch niet meer voor jou, dat speelgoedje." (doelend op : jij bent daarvoor toch al te groot)
Antwoordt Kleine Frutsel : "Maar nee, ik wil die baby, zo'n echte baby zou ik willen." En ze kon haar ogen er niet van af houden.
Hmmm, daar had ik even niet op gerekend... Ik stuurde haar meteen door naar Meneer Frutsel in de garage, hà, vraag dat maar eens aan uw papa, meiske ! :-)
Aldus ging de conversatie verder.
Kleine Frutsel : "Kijk papa, ik wil zo'n echte baby !"
Meneer Frutsel : "Is 't waar meiske, daar gaan we inderdaad eens moeten voor zorgen hé."
En hij zei het zowaar nog met een vrij rustige stem ook. Ik hoorde hem niet stamelen. Geen stress te bespeuren.
Dus wie weet, krijgt Kleine Frutsel één der volgende jaren ('t is niet voor direct hé, niet overdrijven alstublieft) van de Goede Sint dus toch die echte baby, wie zal het zeggen ? :-)

1 opmerking: