maandag 16 mei 2011

Nieuw seizoen !



HAAR HELD !! (ik kan het niet anders zeggen)

Om maar gewoon te zeggen ... we zijn weer vertrokken ! Voor het derde jaar op rij (of zou het al het vierde zijn ? ik weet het niet goed meer) zijn we lid van de Boudewijnparkfamilie. 't Is te zeggen, we hebben een abonnement. Het is nu niet meteen het meest flitsende park van Vlaanderen en steeds meer mensen nemen een abonnement op Plopsa, wat ik best snap, dat is ook niet zo duur en toch van een gans andere orde. Ik zou er ook wel zo eentje willen, misschien, in West-Vlaanderen wonende kan je dat er zeker uithalen. En toch zijn we weer gevallen voor het Boudewijnpark ... Het park zelf heeft niet zo veel attracties en ze zien er hier en daar al wat euh ... oudbollig uit. Toch vindt Kleine Frutsel het daar geweldig. Het zijn van die attracties waar ze al eens alleen of met een vriendje/vriendinnetje op mag. Er is nooit gigantisch veel volk (daar zorgen we zelf voor door de kalender wat in de gaten te houden, of er geen evenementen zijn), dus geen lange wachtrijen. En er zijn natuurlijk de dieren ! Dolfijnen zijn haar lievelingsdieren, dus de show zullen we weer zien tot we 'm bijna mee kunnen zwemmen :-)) Verder zijn er ook shows van de zeeleeuwen, de roofvogels en de zeehonden. Achterin het park is er een grote speeltuin, dus soms zetten de mama's (ideaal om met vriendinnen af te spreken) zich met een drankje in 't zonnetje, terwijl de kroost zich uitleeft. En last - but certainly not least - er is ook een indoorgedeelte. Een speeltuin in een grote hal met springkastelen, een draaimolen, een ballenbad. Daar kan je in de zomer al eens in als het regent. Maar als het park sluit in september, kan je er nog de ganse winter in met je abonnement. Dan combineer je eens een indoor-uurtje met een dolfijnenshow, ik zeg maar wat. Wij staan er in een goeie 20 minuten en gaan vaak eens in de voormiddag, als het lekker kalm is. Het hoeft dan allemaal zeker geen dag te duren, omdat we toch vaak kunnen gaan. En voor zo één dagje betaal je anders al snel 25 euro per persoon en dat vind ik echt gruwelijk duur voor wat er uiteindelijk "maar" staat aan attracties. Voor minder dan het dubbele gaan we een gans jaar, dan is de keuze snel gemaakt. En nu hou ik er over op, want ik begin stillekes aan als een reclamespot te klinken, seffens werkt het nog ook en staat u daar sebiet allemaal en heb ik toch die lange wachtrijen aan mijn been, dat kan de bedoeling niet zijn ! :-)

3 opmerkingen:

  1. Awel, ik ben er volledig voor gewonnen! Ik ga dat ook doen zo'n abonnement aanschaffen, want stiekem wil ik op de eerste rij zitten voor de tweeling-dolfijn-hype... ;)
    En ik denk dat kroezel er ook wel de charme van zal inzien. Merci voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super sus. We kijken er al naar uit om samen te gaan! En we delen je enthousiasme hier volledig :))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sus, heb net ontdekt dat A. dezelfde sandaaltjes heeft :-). Zou nogal een grappig zicht zijn: zelfde bollenkleedje en sandaaltjes, 't zouden gelijk zusjes zijn, hihi.

    BeantwoordenVerwijderen