woensdag 11 november 2009

Picasso

Kunst ! Dat vinden wij ervan :-)
We reageerden alsof Picasso himself ter plaatse gereïncarneerd was in onze eigenste Kleine Frutsel. Maar zeg nu zelf, gisteren produceerde ze nog onbeduidende strepen, vandaag tekende ze zowaar een kindje !
"Ik ga een kindje maken", zei ze. Er kwam een hoofd, wat we al een hele prestatie vonden (jaja, iedereen is vergeten hoe moeilijk het is om een cirkel dicht te maken !). Plots wou ze er benen bij maken, lànge benen zo zei ze zelf, mét schoenen (als je goed kijkt, dan kan je ze zien). En tadaaaa, de eerste kopvoeter was geboren !
Dan kwamen de ogen, de neus en de mond. Het haar was een tip van mij, maar ze tekende het wel spontaan zelf, bovenop dat hoofd. En toen besloot ze dat het af was.
Blinken van trots doen we, voor zoiets eenvoudigs. Ik kan me nog net inhouden om het nieuws niet rond te bellen.
Het kunstwerk hangt in onze keuken, maar als een galerie geïnteresseerd is, mag die altijd contact opnemen, er valt over te praten.

3 opmerkingen:

  1. Die eerste kopvoeter is inderdaad speciaal, vind ik. Hier tekende Nora ook heel plots een kopvoeter alsof ze nooit iets anders deed.

    Kleine Frutsel tekent wel al heel mooie haren hoor! Bij Nora zijn het gewoon sprietjes die kaarsrecht staan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hihi, ik denk dat het allemaal een beetje toevallig zo mooi uitdraaide, e kunnen dat zo plots hebben hé, een ultieme combinatie van concentratie en toevallige juiste bewegingen (want hun motoriek is nog erg grof hé), met dan zoiets als resultaat ! Ze tekent er nu veel, maar ze zijn veel slordiger nu.
    Het toevallige naam-schrijven van Nora vond ik trouwens ook heel indrukwekkend !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! :)
    Had wel nog nooit van het woord 'kopvoeter' gehoord...

    Ann x

    BeantwoordenVerwijderen