woensdag 25 november 2009

Zie ginds !

Aaaaah, Mme Zsa-Zsa is toch een bruisend vat vol ideeën ! Geen idee waar ze 't allemaal blijft halen (en al die tijd die daar inkruipt !), maar voor zo'n dingen ben ik geweldig te vinden.
Nu valt er een pietenpak te winnen en ik gooi mij bij deze nog eens in de strijd. Vanavond zal de onschuldige hand zijn werk doen ... spannnnnend !

zie ginds komt de stoomboot van zsa-zsa weer aan,

zij brengt ons alweer iets, om versteld van te staan !

hoe doet ze ‘t, verzint ’t ze 't en dat keer op keer ?

een wedstrijd om van te smullen, wat wil een mens meer ?


zij knipte en naaide een mooi pietenpak,

dat ligt daar niet zomaar, dat komt in een zak !

en net als je denkt van : nu stopt ze ermee ...

stikt ze nog iets sneller en zijn er plots twee !


ze legt ze niet zomaar bij haar in de kast,

ze dacht heel goed na en besloot toen heel vast,

het is nu een wedstrijd en wij doen graag mee,

want ik heb een dochter van iets over twee !


ze is nu net drie en het is voor het eerst

dat die lieve sint al haar dromen beheerst

die ogen vol bewond’ring en lachende snoet

dat is waar een mama het allemaal voor doet


dus sloeg ik aan ’t rijmen en nam echt de tijd

want ik weet wel zeker dat mijn kleine meid

zo’n supercool pakje echt dolgraag zal zien

dan krijg ik als mama misschien tien op tien !


maar ’t allerbelangrijkste is de magie

van sint en van piet, die in haar fantasie

haar hartje nu echt wel wat sneller doen slaan

nog éven voor ze weer naar Spanje toe gaan


dus lieve zsa-zsa, uw onschuldige hand

die ’t beste kan naaien van heel bloggersland

laat die nu niet twijfelen en maak ons heel blij

een zoen van kleine Frutsel en ook één van mij !

1 opmerking:

  1. Wauw! Heel mooi, leuk gedichtje/liedje! Je hebt er talent voor :)
    Jammer dat je er niet mee gewonnen hebt!

    BeantwoordenVerwijderen