dinsdag 29 december 2009

Watersnood

Dikke ellende ten Huize Frutsel ... het expansievat van de verwarmingsketel heeft het begeven. Resultaat : een waterval, een grote opkuis, NOG een waterval (toen we probeerden of we tenminste onze watertoevoer konden herstellen), NOG een opkuis, een koud huis, een lege kraan en een serieus bezwaard humeur !!
En nu maar wachten op de loodgieter ... ocharme diene mens, die tsjoolt dus op deze uren nog rond in het Vlaamsche Land, want 't is een drukke periode, zo verzekerde de man mij aan de telefoon. Ik kan het goed geloven. Maar ik heb het koud ! En ik wil stromend water ! Misschien een goed moment om me eens te bezinnen over dat hele Music For Life-dinges en ook wel die aflevering van Koppen XL (over de tsunami van 5 jaar geleden, gezien ? ik was er effenaf slécht van !), want dan zijn de kleine waterval en de kou natuurlijk geweldig relatief. Ik ga daar eens diep over nadenken, zo naast mijn schone kerstboom, met mijne warme choco in mijn hand, weggeduffeld in mijn splinternieuwe (kerstkado-)badjas. En zeggen dat ik niet eens volk over de vloer heb met Oudejaar, we mogen zelf elders de voetjes onder tafel schuiven. Zucht. Ik schaam me opeens diep over mijn bezwaard humeur. Nu alleen nog hopen dat het geen bergen geld gaat kosten, want ik zie het zo al voor me : er moeten een paar onderdelen vervangen worden, madam ! Als ik eindelijk eens die verrekte Lotto wil gaan winnen, moet ik misschien maar eens beginnen met meespelen. Dat zal allicht de kansen vergroten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten